Turinys
Įvadas
Kodėl nusprendėme parašyti šį straipsnį?
Pirmas pavyzdys: bendradarbiavimas tarp atvejo vadybininko ir socialinio darbuotojo
Antra dalis: atvejo vadybininko akimis
Antras pavyzdys: atvejo vadybos galia
Trečias pavyzdys: atvejo vadybininko darbas
Atvejo vadyba ir socialinis darbas
Socialinis darbuotojas
Atvejo vadybininkas
Atvejo vadybininko kompetencijos
Pradžia
Atvejo vadybininko paskyrimas
7 pagrindiniai klausimai
Bendradarbiavimas su specialistais
Ketvirtas pavyzdys: kontaktas su mokykla
Penktas pavyzdys: pasiruošimas atvejo vadybos posėdžiui
Šeštas pavyzdys: ne viskas vyksta kaip suplanuota, penkto pavyzdžio tęsinys
Septintas pavyzdys: kiti sunkumai, su kuriais susiduria moderatorius
Kalbėjimas apie realybę
Konfidencialumas
Galutinės pastabos ir išvados
Poreikis reakcijoms
Literatūra
======
Įvadas
Jau beveik metai kai įsigaliojo Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas ir Atvejo vadybos tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A-1-141 ,,Dėl atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“. Patirtys yra įvairios. Dirbant kilo daug klausimų. Tai nestebina, kadangi vaiko teisių apsaugos sistema keitėsi iš esmės. Įstatymas iki šios dienos kelia daug klausimų ir diskusijų. Mes, praktikai, su skirtinga patirtimi darbo su šeima srityje, praeitą pavasarį atradome įstatymo sudėtingumą, kai stengėmės suprasti skirtingus naujo įstatymo aspektus. Koks bendras ryšys tarp Vaiko teisių apsaugos skyrių skirtingų sričių specialistų, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus (toliau – TBK), Mobilių komandų, atvejo vadybininkų ir kitų specialistų, dirbančių su šeimomis? Yra didelė rizika, kad vaikas ir jo šeima pasimes visoje biurokratijoje (žiūrėti straipsnį „Apie pokyčius darbe su šeimomis”).
Mes tęsiame savo susitikimus, nes mums rūpi pagalba vaikams ir jų šeimoms, vaikai, kurie yra fizinio ir/ar psichologinio smurto rizikoje ar jiems trūksta esminių sąlygų augti emociškai ir fiziškai saugioje aplinkoje. Darbo grupės susitikimuose pasidalinome savo patirtimis ir rūpesčiais, diskutavome apie problemas ir kėlėme klausimus, analizavome, kokiais būdais galėtume pagerinti pagalbos organizavimą ir teikimą. Padrąsino geri rezultatai ir sėkmingi pavyzdžiai. Skaityti daugiau...